onsdag 30 juli 2014

Halvvags

Boadilla Del Camino - Carrion de los Condes 26.5 km
Carrion de los Condes - Sahagún 40,2 km






Idag passerade vi Terradillos de los Templarios sa da ar jag halvvags till Santiago de Compostela.
Vart igar i Boadilla Del Camino och bodde hos nunnorna, de hade sangstund pa eftermiddagen da vi samlades och sjong alla tillsammans spanska sanger, bland annat Que Sera, Que Sera och Guantanamera. Mycket trevligt! De sjong underbart, sedan var det massa i kyrkan och valsignelse av alla pilgrimmer fran prasten. Efter det gemensam middag pa harbarget. Tog farval av en ung spansk kille jag haft en del kontakt med, han har fatt problema med sina knan och skulle vila en dag, kanske att vi ses senare under caminon. Jag och Saskia, en kvinna fran Holland, valde att ga de 40,2 km till Sahagún for att inte fa sa langt till Leon som jag garna vill till.. Pa vagen tog vi aven farval av nagra andra pilgrimmer vi haft kontakt med och far se om vi traffas langre fram i Santiago. Det ar lite sorgligt, men sa ar caminon, helt plotsligt dyker det upp en ny person som man inte sett pa lange, eller sa traffar man nya, man vet inte vad som hander och kommer att handa under caminon. Idag nar jag gick in pa en bar langs vagen motte jag Joanna en tjej fran Syd-Korea som har haft stora problema med sina fotter och tagit bussen nagra strackor, henne trodde jag inte att jag skulle fa se igen, men sa ar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar