onsdag 23 juli 2014

Dag 9

Logroño - Najera 29.4 km 6,45 - 14,30

Anna och Lena lamnade mig imorse och skulle flyga hem. Jag var otroligt nervos for att ga sjalv.
De foljde mig en bit och vi tog ett sista foto. Jag borjade min vandring ut ur staden och foljde de gula
pilarna. Ganska snart traffade jag en spansk tjej och en italiensk kille som varit med pa pilgrimsmiddagen dagen fore, vi fortsatte att ga och prata lite, men jag ville ga lite fortare an dem och gick ivag.
Hann upp en korenask tjej jag pratat med tidigare och gick med henne ett tag tills jag fortsatte sjalv, manga av pilgrimmerna har fatt problem med sina ben och fotter nu, sa vissa gar valdigt langsamt och vissa tar aven bussen vissa strackor, de maste kanna sjalva hur mycket kroppen tal.
Jag har haft tur, an sa lange, och har inte fatt nagra problem, men de kan fortfarande dyka upp. Jag anvander mina Salomonskor med ullstrumpor och det ar jattebra. Dok upp en belgisk man som borjat ga fran Logroño, vi gick tillsammans en bra bit. Han var ingenjor och hade fatt sin pilgrimsresa i 50-arspresent av sin son. De sista 5-6 kilometerna in till Najera hann jag ifatt en spansk man som var engelsklarare, vi hade sallskap hela vagen in till Najera, och han visade mig aven till ett fint pilgrimsharbarge.
En mycket bra forsta dag som ensamvandrare :)

2 kommentarer:

  1. Wow, låter som du haft en kanon-förstadag! Kommer gå som en dans det här ju :) Vi är i Madrid och njuter av eget rum, men saknar redan pilgrimens enkla tillvaro! Här är det fullt med folk och jag har typ varit inne i varenda butik i centrala Madrid, helt slut :) /Anna

    SvaraRadera
  2. Skönt att allt har gått bra även när du har gått själv! Roligt att träffa så många olika människor :-) Hoppas att du förblir skadefri! Kram/Jenny

    SvaraRadera