måndag 28 juli 2014

Dag 11 och 12

Dag 11 Villfranca montes de orca - Burgos 38 km
Dag12  Burgos - Hontanas 32 km
Dag 13 Hontanas - Boadilla Del Camino 28 km

Nu har jag vandrat i 14 dagar och har hamnat i Boadilla del Camino.
Sitter vid en gammal dator och dar manga tangenter inte fungerar, folk bakom
mig som vantar pa datorn. Ett fint litet albergue med en swimmingpool, men jag
tror inte jag ska bada i den poolen :)
Igar hamnade vi i Hontanas, en underbar liten by med 80 invanare, lite skillnad
mot kvallen tidigare da vi var i Burgos filkvimmel. Det var lordagskvall och vi var
ute och barhoppade och hur mycket folk ute som helst. Du gar omkring pa olika
barer och tar pinchos och ett glas vin, pinchos sma tapas som finns vid bardisken
du pekar och de plockar fram dem dig, och sedan gar du vidare till nasta bar.
De plus ett glas vin kostar ca 3 EUR. Men vi var tvungna att vara tillbaka pa harbarget
innan 22.30 da de stangde dorrarna. Sedan horde v.i hur de spelade och skrek resten
av natten ute pa gatan. Besokte aven katedralen som var helt otrolig, men lite mycket
att ta in nar jag gatt 38 km idag.Vandringen in till Burgos blev i mesta laget men det
funkade, for jag vill in till Burgos for det var sondag dagen efter och allt stangt.


2 kommentarer:

  1. Då har du alltså gått 28 mil hittils, starkt jobbat!
    Annika i Åstorp

    SvaraRadera
  2. Att du orkade gå 38 km på en dag, mycket imponerande! Låter härligt med vin och tapas :) Kramar/Jenny

    SvaraRadera