fredag 27 juni 2014

Pilgrimsvandring



Första gången jag hörde talas om "El Camino" eller pilgrimsleden mellan
Saint-Jean-Pied-de-Port och Santiago de Compostela var nog när en arbets-
kamrat gjorde denna vandring för många år sedan. Hon hade varit med
en jobbig skilsmässa och var tvungen att får bort alla negativa tankar hon hade.
Då hade jag nog inga planer på att göra denna vandring själv, men när min
systerdotter sommaren 2012 gjorde vandringen, började mina tankar på att
eventuellt göra en del av sträckan under 1-2 veckor någon gång framöver.
Nu slumpade sig så att det blev tidigare än jag hade räknat med och nu tänker
jag göra hela vandringen på 80 mil, eller det är mitt mål iallafall.
Min syster och systerdotter kommer att vandra med mig i 8 dagar och sen
tänker jag fortsätta ensam. Jag har 5 veckor på mig, och det innebär att jag måste
i genomsnitt gå 2-2,5 mil per dag för att hinna...

1 kommentar: